staffedoggblogg

Alla inlägg under januari 2022

Av Sofie Pettersson - 31 januari 2022 19:09

I fredags kväll var det dax för rallyträning i hundhallen igen. Den här gången tyckte jag Leeloo var lite mer intresserad av de andra hundarna än innan. Det kan vara att löpet är på gång, eller så är det bara någon annan utvecklingsfas typ. Hon kunde iallafall fokusera på träningen så det var ingen fara! 

 

Promenad innan träning:

 

Vi fortsätter att träna några skyltar i följande innan belöning vilket går bra. Den här gången tränade vi på frestelser också. Det behövs verkligen tränas på..

 

Nu på lördag ska jag och en annan tjej hyra hallen. Då är det lydnad som står på schemat. Vi har hundar i samma ålder.  Det ska bli superkul!

 

Här om dagen när jag hämtade posten låg där ett litet paket. Mina tårar kunde inte sluta rinna när jag öppnat.

 

Det var väll fint. Ellerhur? Det är från tyska företaget som valde ut Wilson och gjorde ett halsband till honom.

wauz-manufaktur.de 

                                                  




Av Sofie Pettersson - 23 januari 2022 11:13

Nu är det två veckor sedan Wilson försvann. Det har aldrig varit så tyst här hemma. Nu börjar det sjunka in och vi har fått en ny vardag. Som jag saknar den lilla gubben! Jag är glad över den extra tid vi fick tillsammans. 

                                             

jag älskar er mina änglar:

 

Vilken tur att vi skaffade Leeloo och att det gick så bra! Hon kommer att bli en liten stjärna. Helt galen, men otroligt rolig att träna med. 

Jag har redan börjat kolla lite så smått på tävlingar i nybörjarklass.  På fredag är det dax för träning i hundhallen igen. Det ska bli jättekul!

 

Leeloo snart 9 månader:

 


Av Sofie Pettersson - 8 januari 2022 17:53

Så kom till slut den dagen man har fasat för.

                              

Tack för allt min älskade gubbe. Tack för allt du har lärt mig. Tänk allt vi har gjort tillsammans. Mycket har vi lyckats med som man knappt trodde var möjligt. 

Mitt hjärta blöder. Smärtan är outhärdlig.  I nästan 12 år har du varit min trognaste följeslagare. 

Det har aldrig varit så tyst här hemma som nu. 

Äntligen får du träffa Leia igen. Ta hand om varandra tills vi ses igen. Jag älskar dig min galna knäppis.

             

 

 

 

 

 

 







Av Sofie Pettersson - 6 januari 2022 19:06

Idag har jag och Leeloo varit med 7 andra och tränat rallylydnad inomhus. Så lyxigt att kunna göra det när det är så jäkla kallt! Två timmar hade vi hyrt hallen. Det är alldeles perfekt. Alla nöjda och glada!

Leeloo skötte sig utmärkt. Nu har hon förstått att man inte nosar på skyltarna och sånt. Jag har börjat göra flera moment på rad och belönar efter. Det har gått  kanon.  Duktig tjej!

 

När vi var i hundhallen fick jag meddelande av Coop i Norrtälje att jag vunnit deras fototävling. Kul! Det var jättefint pris med massor av grejer.   

Både igår och idag har det varit bra väder. Nu ska jag suga ur det sista av ledigheten innan det är tillbaka till verkligheten igen...

 

Igår:

 



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards