staffedoggblogg

Alla inlägg under november 2015

Av Sofie Pettersson - 4 november 2015 20:38

På onsdagar brukar vi normalt sett åka på rehab med Leia, men inte idag. Bilen har varit på verkstaden så rehaben bokade jag av. Visste inte om den skulle bli klar idag eller inte, men det blev den. Så istället för vattenträning så åkte jag och djuren till Roslagens bk. för rallyträning. Kul!

 

Det var på tiden med lite ordentlig träning! Har varit lite slarvig med det sedan vi flyttat till huset. Minst en gång i veckan skulle vara perfekt om man kom iväg och tränade ute bland folk. =)

Egentligen orkade jag inte åka iväg idag heller, men jag är glad att jag gjorde det. Hundarna var så lyckliga! Det bådar verkligen gott inför nästa helgs tävlingar. Om jag kan ta de samman vill säga och tygla glädjen. Haha. Bättre så än tvärt om iallafall...

 

En rallylydnadsbana var uppsatt som vi körde några gånger. Sedan blev det lite vanlig lydnadsträning också.

Det är något med Leia just nu. Hon är verkligen på topp. Jäklar vad hon går bra. Hade hon varit en häst så hade man sagt att hon går som värsta dressyrhästen, nu får man väll säga att hon går som värsta lydnadshunden?! =)

Skulle vara kul om hon var likadan på lydnadstävling. Sist på Km:et så sprudlade hon ju inte direkt..... haha. Jag får väll gå en kurs någon gång och lära mig mer om externa belöningar och sånt. Hon tycker det är för snålt med godis när man tävlar lydnad.

Rallylydnad är en annan sak. Det tycker båda hundarna är jättekul. Lite för kul...

                                                  
               

Trött blir man efter träning iallafall:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards