staffedoggblogg

Alla inlägg den 28 september 2016

Av Sofie Pettersson - 28 september 2016 20:10

Ikväll packade jag in djuren i bilen och åkte iväg till klubben för lite onsdagsträning. Det var på tiden! Det är ju tävling i helgen och det är ju bra om Wille iallafall sett andra hundar innan dess...

 

Vi gick först en promenad som uppvärmning och sedan bar det av till planen för att träna. Det började bra. Leia var på topp och Wilson var taggad. Jag körde korta pass och växlar mellan hundarna.

När jag som bäst håller på med Leia så ser jag Wille långt bort i ögonvrån. Hela huvudet nerstoppat i träningsväskan. Fan också! Han har lyckats öppna den och käkat upp all korv. Jäkla hund!

Note to self: aldrig lämna väskan på marken BREDVID hunden. Även om den är stängd och allt verkar säkert!

Nu var det bara för mig att tigga av andra. Som tur var fanns det snälla människor i närheten som kunde avvara lite nytt godis till mig.

 

Träningen idag kändes riktigt bra med båda hundarna. Jag velar faktiskt om vem som ska få tävla i helgen. Leia är i sitt esse just nu, men å andra sidan så är det ingen mening att tävla lydnad med Wille när det blir kallare. Det lutar åt Wille, men jag är inte helt säker än. Jag ska bestämma mig i morgon.

Kul var det iallafall att jag för en gångs skull kom iväg till klubben! Måste göra det oftare!

 

Obligatoriska platsliggningen:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards