staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Sofie Pettersson - 1 juli 2018 20:34

Det är ju lite dåligt med tävlingar nu på sommaren så därför blev jag taggad när det dök upp två inofficiella nosework-tävlingar här i närheten. Jag anmälde mig och Wilson till båda två och har fått svar hittills att vi kommit med på den ena iallfall. Roligt!

Förutom det så har jag anmält båda hundarna till dubbla starter i rallylydnad under "Djurens helg" på Solvalla. Vi har ju varit med där två gånger tidigare och det är verkligen superkul!

 


Jag kör samma taktik som vanligt eftersom jag håller på med flera olika grenar: tränar som fan sista 1-2 veckorna innan aktuell tävling. Däremellan spontantränar vi lite på promenader eller på tomten/klubben på det vi känner för. Det har funkat ganska bra hittills. 

Det betyder att från och med imorgon så är det nosework-träning som gäller! Om 10 dagar är det dax för tävling....

                                                                                    

Den första semesterveckan har man försökt vila så mycket som möjligt. Tagit det lugnt så gott det går med allt man har att göra och saker som man inte hinner annars...

     

Kärlek:

 

                                                                

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards