staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 20 februari 2016

Lydnadsklass 1 Dtbk 20/2-16

Av Sofie Pettersson - 20 februari 2016 19:45

Idag var det Wilsons tur att tävla lydnad. Det var på Norra Stockholms hundsportcentrum. Jag var osäker på om jag skulle åka eftersom han varit lite stingslig på sista tiden. Jag har tränat för lite bland andra hundar. Vi kom iväg till slut och det var bra. Nu kommer han vara trött iallafall en dag eller två.... =)

 

Väntan på start. Lite nervös:

 

Det började inte alls bra. I gruppen som hade platsliggning innan oss så reste sig en hund och sprang fram till de andra. Han började till  och med att rida på en annan hund som låg ner. Fy! Inte ok! Gud förbjude att det skulle hända Wille. Det skulle bli katastrof!

Den här incidenten gjorde mig supernervös. Jag tyckte iallafall att domaren var bra som lät den hunden gå av plan och de andra fick göra om platsliggningen.

 

När det var våran tur så slog mitt hjärta så hårt så jag är säker på att det syntes. Wille låg inte helt stilla heller utan ålade framåt. Det gick bra iallafall. Puh! Världens längsta minuter...

 

Efter lång väntan var det dax för vårat individuella program. Det gick inget vidare idag. När det blev en nolla på läggandet så tappade jag fokus. Det ledde till en på ställandet också. Surt!

Wille var okoncentrerad idag (tränat för lite i vinter), men på hans "säkra" grenar blev det höga betyg ändå.

 

Platsliggning: 9

Tandvisning: 9 (!)

Linförighet: 7,5 Helt ok!

Inkallning: 10

Hopp: 10

Apportering: 0 såklart. Han tog den i munnen idag men släppte direkt = framsteg!

 

Det blev 124 poäng sammanlagt (3:e pris).

Jag är nöjd med honom ändå. Vi har ju trots allt inte tränat så mycket. Han kändes ganska lugn idag bland de andra hundarna. Gjorde inga dumheter.  Duktig kille!

Nackdelen med att tävla inomhus föressten är att det oftast är trångt och dåliga möjligheter till uppvärmning. Idag fick man gå in i ett rum och värma upp medans ekipaget innan var på plan. Det blir tyvär för lite tid för min hund. Jag måste komma på något bra sätt att lösa det problemet... Annars är det ju soft att vara inomhus...

 

Efteråt kan man slappna av :

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards