staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2017

Jag aktar mig för vargen!

Av Sofie Pettersson - 7 oktober 2017 19:59

När vargen lurar runt hörnet så får hundarna vara kopplade hela tiden på promenaderna.

 

I förmiddags:

 

Hundarna har flexikoppel när vi går i skogen, men jag har vanliga koppel med mig också så man kan byta när man kommer till civilisationen. Två stora hundar i flexi är ingen höjdare...

                                                              

Inom en radie av max 2 mil från där vi bor har nu hittils 4 hundar blivit tagna av vargen! Två av dem på promenad (lösa), och de andra två har blivit tagna på sin egen tomt. Om de varit ute ensamma utan uppsikt låter jag vara osagt... Jag vet inte. Enligt information så har en av hundarna på promenad blivit tagen ca 1 meter från sin ägare, men jag vet inte om det stämmer heller...

Hur som helst så är mina i koppel nu hela tiden. De håller sig alltid nära när de är lösa men man vet aldrig om någon sackar efter i smyg... Som sagt, jag skulle aldrig förlåta mig själv för resten av livet om jag visste att det finns hundätande vargar i närheten och jag förlorade min hund pga. av oaktsamhet!

 

Bästa hundarna i fina höstvädret här om dagen:

 

I förmiddags tog vi en riktigt lång promenad i skogen innan jag skulle till stallet. Jag är inne i en period när jag inte orkar någonting så det är bäst att ta hand om hundarna ordentligt innan för sedan är jag för trött. Tur var väll det för i stallet regnade det hela tiden vilket gör allt mycket jobbigare. När jag kom hem så frös jag ända in i skelettet.

 

För en stund sedan fick jag ett sms av en kollega som skrev att vargen synts idag vid halv ett i Gärdsnäs (jättenära oss!!). Det var precis vid samma tid som jag var ensam långt ute i skogen. Shit! Lite rädd är man allt!

 

Jag har ju varit så trött på senaste tiden så det har inte blivit mycket träning på sista tiden (förutom fysträning då).  Det verkar som att hundarna är rätt nöjda iallafall som tur är.

 

I veckan får det bli andra bullar, för nästa helg är det tävlingsdax. Hoppas på bättre väder igen!

 

Trevlig helg alla!

                                                                      

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards