staffedoggblogg

Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Sofie Pettersson - 11 juni 2017 19:02

Idag var det dax för mig och Wille att testa startklassen igen. Den här gången i Väsby. Anmälan var senast klockan 8.30 så det blev en tidig morgon. Båda hundarna fick följa med.

 

Jag tränade lite igår kväll och då ville han inte apportera nu igen. Jag bestämde mig för att börja om idag med en positiv attityd och inte traggla något mer med det. På Väsby finns det agilityhinder framme så jag planerade att använda dem när jag värmde upp så Wilson blir på bra humör.

 

Det funkade kanon! Han blev superglad. Jag tränade lite med Leia också medans vi väntade på vår tur. Två flugor i en smäll: en glad Leia och en lite avundsjuk Wille som blev mer taggad. Dock var det ganska varmt idag också och det drog ner honom lite.

 

Jag tyckte Wille gjorde ett superbra jobb trots värmen. Han ville inte apportera idag heller utan släppte apporten efter en stund. Det gjorde inget för allt annat kändes så bra.

 

Vi tränar vidare i den här klassen ett tag till innan vi flyttar upp i nästa...

 

Man blir helt slut av att tävla:

 

Nu har jag bara tre arbetsdagar kvar för sedan är det SOMMARLOV!! Tjohoo!!

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards