staffedoggblogg

Alla inlägg den 14 juni 2017

Av Sofie Pettersson - 14 juni 2017 20:13

Igår kväll åkte vi till Häverö för att tävla lydnad igen. Perfekt väder. Kallt och regnigt hela dagen  men på kvällen kikade solen fram och det blev lagom temperatur.

Jag gillar Häverö bk. Det är lite av våran tur-klubb..

 

Wilson var på topp-humör. Iallafall för lydnad. Hade det varit rally så var han övertaggad.

 

Han gjorde ett kanonprogram tycker jag (domaren höll kanske inte riktigt med haha). Superbra attityd hade han och gjorde sitt allra bästa. Så nöjd med honom! Den känslan ska man försöka få till varje gång.

 

Vid apporteringen sprang han först förbi, jag kommenderade igen och då hämtade han apporten och avlämnade till mig. Bättre än sist. Jag tycker domaren var lite hård och kunde ha gett en 5:a iallafall.....Det brukar andra göra har jag sett. Ja,ja är det en bedömningssport så är det..

Vi får träna mer. Han är helt enkelt osäker och låtsas att han tror det är en vanlig inkallning vi ska göra. =)  Träna,träna,träna. Wille vill väll helt enkelt inte att vi ska flytta upp någon klass än. Han är som matte: nervös för sånt han inte redan kan!

                                                  
                            

Poängen räckte iallafall till en andra placering. Det viktigaste av allt är att det kändes så bra och var roligt. Det är ju riktigt kul att tävla då, och vi har inte bråttom någonstans, vi kan vara kvar i den här klassen ett år till.

 

Han ser väll glad ut:
 

                                                  
                   

Föressten, idag har jag jobbat min sista dag. Det bästa jag gjort är att skaffat mig själv SOMMARLOV!! Wohoo!!


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards