staffedoggblogg

Alla inlägg den 15 oktober 2018

Av Sofie Pettersson - 15 oktober 2018 20:45

När klockan ringde klockan 5 i lördags morse så tänkte jag strunta i att åka. Är det verkligen värt att skippa den enda sovmorgonen när man gått upp 4.30 hela veckan? Efter flertalet koppar kaffe, rastning av hundar och lite frukost så packade vi in oss i bilen klockan 6 och åkte iväg mot Uppsala.

 

Wilson var anmäld till dubbla starter. Jag hoppades på en favorit i repris från förra tävlingen så jag körde samma upplägg som sist.

 

Det var samling och banvandring klockan 8. Båda domarna var nya för mig. Spännande!

Banorna var riktigt kluriga. Den ena var så gott som hela i "spring". Det är ju ganska knepigt med en het hund som Wille.

 

Jag tyckte det gick bra på våran första start. Hunden var taggad men höll sig i skinnet.

Det visade sig att det gick superbra! 91 poäng! Wohoo!! Det var inte en engångsföreteelse sist. Det gick en gång till!


 

Bästa Wilson:
 

Snacka om att man blir stolt av en 12:e plats av över 50 startande. Det var helt klart värt att gå upp tidigt!

 

Bana nummer två, den med mycket spring, gick inte lika bra. Hehe. Det gjorde ingenting eftersom det gick så bra på den första. Det kändes som vi typ kom på minuspoäng. Men när jag fick protokollet så var det inte lika illa som jag trodde. 64 poäng. Helt okej.

 

Charmig, jo jag tackar ja!

                                                                     

Vi hade tur med vädret hela dagen vilket var skönt. Medans vi väntade så passade vi på att fika och titta på andra ekipage.

 

Leia är fikasugen:

 

Det var jättebra arrangerade tävlingar på Uppsala bk. Dit åker jag gärna igen.

 

Förutom att ladda inför tävlingen så har det blivit många mysiga promenader i skogen i veckan. Vädret har varit riktigt på topp. Hösten när den är som bäst!

 

   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards