staffedoggblogg

Alla inlägg den 12 mars 2023

Av Sofie Pettersson - 12 mars 2023 18:41

Uppe före tuppen imorse för att åka till Stockholms hundsportcentrum och tävla rally.  Kallt som satan också! 16 minus. Blä!


Som jag redan visste så är det svår miljö där. Nytt för Leeloo. Trångt och rörigt. Hon skötte sig utmärkt iallafall. 

 

Första starten gick över förväntan. 66 poäng. Hon nosade mycket i början på mattan och mellanväggen. Men jag fick tillbaka henne och vi avslutade bra tycker jag. Duktig tjej. Det är första gången vi lyckas genomföra en hel fortsättningsbana på tävling. Jag ångrar bittert att jag flyttade upp henne men gjort är gjort. 

   

De andra starterna kunde vi ha skippat. Antagligen vart hon trött och då vill hon inte vara med längre. 

Note to self: hon pallar bara en start. Iallafall i rörig miljö. Hon är så skötsam på tävlingsplatsen  men håller nog inne allt...

Jag är nöjd med henne idag ändå.

                                   

Nu har vi ingen mer tävling inbokad än så länge. Det blir väll löp snart igen också..

Däremot har vi två heldagar i lydnad som kommer med grymma instruktörer. En dag med Game on puppy, och en dag med Sandra Gisslar.   Det ser jag fram emot!


När vi varit hemma och vilat upp oss en stund efter morgonens äventyr så blev det lång promenad i solen. Mysigt!

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards