staffedoggblogg

Alla inlägg den 24 mars 2023

Av Sofie Pettersson - 24 mars 2023 20:47

Ikväll har vi varit på rallyträning.  Leeloo var riktigt duktig! Det var som vanligt tävlingsmässig träning med en enklare och en svårare bana.

Idag testade jag att belöna mer  med leksak istället för godis för att få upp lite högre intensitet. Det fungerade bra. Hon blev nästan lite för taggad istället. Men det tycker jag inte gör någonting.  Måste träna uthållighet och få upp värdet lite mer eftersom hon gärna brister i fokuset så fort det är lite för tråkigt.. 

Vi ska fortsätta jobba med fokus mycket. Jag längtar verkligen till min heldag med Game on puppy för då är det just sådan träning. Förhoppningsvis får man mycket nya tips och idéer då!

 

Bästa Leeloo:

 

Imorgon ska vi på inofficiell utställning hos Monster petfood.  Det ska bli intressant att se vad en annan domare tycker. 

Jag kan ju inget om utställning, men det ska bli kul iallafall. Bra träning. Både för mig och för Leeloo. Det är över 350 hundar anmälda varav 6 stycken amstaff. Det ska bli spännande!

 

På söndag blir det vilodag. 

Trevlig helg alla!

                                               


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards