staffedoggblogg

Alla inlägg den 5 september 2015

Av Sofie Pettersson - 5 september 2015 22:27

Idag bar det av till Häverö bk. för rallylydnadstävling igen. Det var dax för mig och Wilson att debutera i avancerad klass. Nervöst såklart.  Jag hade inte allt för höga förhoppningar. Avancerad klass är bra mycket svårare än fortsättningsklass eftersom det är handling på båda sidor. Dessutom var det tätare mellan skyltarna och banan var längre.

 

Domare Diana hade gjort en svår bana men den hade bra flyt. Mycket högerhandling och såklart alla svåra nya grejer som backa t.ex

 

Jag förväntade mig inte att vi skulle klara kvalificerat resultat nu första gången, men det gjorde vi med nöd och näppe. Duktig Wille! 72 poäng. Jag är supernöjd med det!

Wille kändes lite som en tickande bomb idag. Det kunde när som helst gått åt pipan. Som man ser på filmen så går jag ganska långsamt för att förhindra eventuella "utsvävningar" från hans sida. Det fick jag faktiskt avdrag på helheten för med kommentaren: "håller något lågt tempo under hela banan". Det är smällar man får ta! =) Hellre det än att han flummar iväg totalt.

 

Första gången i Honnörsrutan gick sådär. Jag har inte tränat på det tillräckligt märkte jag. Han låg och nosade och tittade runt, flyttade sig ur position också. Kostade lite minuspoäng. Slarvigt av mig att inte anstränga mig mer. Skärpning!

 

Banan var ganska svår och domaren hård så våra 72 poäng räckte till pallplats! Wihoo! Inte dåligt för att vara debut.

 

 

Wille skötte sig bra ända till prisutdelningen då han ville äta upp boxern(det var ömsesidigt)! Inte ok! Han klarar verkligen inte att uppföra sig hur länge som helst. Blir han för trött så blir han otrevlig helt enkelt.

 

Efteråt gick jag och Susanne till Väddöviken och hundarna fick bada. Bästaste kompisarna hade saknat varandra för mycket. Busar!

 

Wilson och Axa:

   

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards