staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2017

Blandad kompott

Av Sofie Pettersson - 1 juni 2017 18:21

Nu var det visst ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Jag har för mycket att göra!

                                                  


            

Vädret har blivit varmare så alla våra odlingar har kommit igång ordentligt. Det tar lite tid varje dag.

Vi får bara titta på när allt ska skötas:

   

En dag när det var som varmast så var vi och badade med hundarna såklart. Wilson simmade som en galning men sen när han kom upp så var det ett fasligt hostande. Han hade svalt för mycket vatten. Han verkade normal så det var inget mer med det förän på natten när vi väcktes av en massa hostande igen. Jag ringde Albano som sa att han ska hållas under noga uppsikt så han inte blir sämre eller hostar mer.

Suck! En sak till att oroa sig för. Nu kan hunden inte bada normalt heller...

Det gick bra iallafall. Han hostade inget mer och blev pigg som vanligt. Puh!

För er som undrar så är det vissa symptom att ha koll på om man misstänker lunginflammation: tempen,allmäntillståndet och flöden från nosen. Tips från min kompis Lena.

Tydligen så absorberar kroppen själv vätska i lungorna, men om det är för mycket så kan kroppen inte ta hand om det.

 

I veckan har vi åkt runt en del på massa grejer. Det har blivit mycket miljöträning för hundarna. En dag åt vi ute på restaurang t.ex

 

I söndags, årets varmaste dag, var det lydnadstävling här på Roslagens bk. Jag hade inte åkt om det var längre bort, men eftersom det var så nära så åkte vi ändå. Jag hade båda hundarna med mig. Det var Wilson som skulle tävla startklass för andra gången.

Det märktes på de flesta hundarna att de var påverkade av värmen, så även på Wille. Han var inte alls så taggad som vanligt. Pga. av värmen så förväntade jag mig inte heller att det skulle gå något vidare.Jag tyckte ändå att det gick hyfsat bra trots att vi nollade apporteringen. Han orkade inte ta med den, det var för varmt sa han!

                                                  


              

En annan dag var vi i Danderyd. Det blev en lång promenad där längs stranden.

 

På vägen hem lyckades Wilson fastna i bilselen så vi fick stanna längs motorvägen. Suck! Benet var inlindat tre varv i bältet och satt hårt som f-n. Trodde benet skulle gå av. Som tur var gick det också bra. Det var inte första gången han trasslar in sig där heller.Jag behöver en ny bil med ordentliga burar i bak!

 Han är inte normal den där hunden. Nu kan han snart inte göra något normalt utan att man måste ha stenkoll: åka bil, simma, tugga tuggben för att bara nämna några saker...

                                                  


                  

Nu till en rolig grej:

Jag är med i en grupp på facebook som heter "vi som har hundar från HUH". Det var en som sökte syskon till sin hund där igår. Och vet ni vad? Det var en kullsyster till Leia! Superkul! Vi bytte nummer jag och Mia som ägaren heter och  pratade en lång stund på telefonen. De bor på Värmdö så det är ganska nära också. Så roligt. Jag hoppas vi har möjlighet att träffas snart.

 

Imorgon är det ÄNTLIGEN fredag!Och inte nog med det. Nu är det inte många dagar kvar tills jag har SOMMARLOV! Wohoo!

                                                  


                        

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards