staffedoggblogg

Alla inlägg den 2 september 2017

Av Sofie Pettersson - 2 september 2017 22:48

 

En liten bit norr om Norrtälje ligger Hunderbanan. Vi var där i förrgår och testade den för första gången. Jag hade fått för mig att den låg på ett annat ställe så jag blev glad när det visade sig att det var så nära!

                                                                   

Det är en bana med över 20 olika stationer. Man får vänta och läsa på skylten vad man ska göra innan nästa grej. Kändes lite som att vara på Gröna Lund med barn. Haha.  

Våra hundar är ganska "vältränade" på olika konstigheter.  Hunderbanan passar bäst för ovana hundar som behöver miljötränas, t.ex testa att gå på olika underlag. Leia och Wille tyckte det var kul ändå och var trötta när vi kom hem.

 

Här kommer lite bilder från de olika stationerna....

 

Balansera på däck:

     

Bollhav:

 

Hoppa genom ringar:

   

 

Det svåraste var labyrinten. Visa hunden en godis/leksak och lägg den sedan i labyrinten. Släpp hunden som får lösa problemet för att komma åt godisen. Här blev jag faktiskt imponerad av Leia som klarade det galant. Hon brukar annars ge upp i liknande situationer och be om hjälp.

Wille löste problemet på ett annat sätt och flyttade om hela väggen för att komma åt det han ville ha... Haha. 

   


Det var en rolig aktivitet och hundarna var nöjda. Perfekt sådär på en kväll efter jobbet.  Om ni blir nyfikna kan ni titta in på deras sida: www.hunderbanan.se 

       

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards