staffedoggblogg

Alla inlägg den 24 september 2017

Av Sofie Pettersson - 24 september 2017 19:36

För skojs skull så letade jag efter doftprov här i närheten, och tro det eller ej, det kommer ett i Åkersberga. Jippi! Hittills har jag bara sett typ i Uppsala eller i stan. Jag har inte lust att åka hur långt som helst för ett eventuellt misslyckande...hehe. Dessutom kostade det i Åkersberga bara hälften så mycket än vad det brukar. Snacka om tur. Jag har anmält Wilson till provet i november.  Nu blir det till att ta fram pizzakartongerna och börja träna igen!

                                                                

Det har varit bra väder vissa dagar i veckan och då har vi passat på att ta långa promenader. En dag var vi på Marholmen:

 

Eftersom det är tre hundar som blivit tagna av vargen här i närheten där jag bor så känns det inte jättekul att gå i skogen just nu. En av hundarna blev ju tagen på sin egen tomt. Största försiktighet råder! Man skulle ju aldrig kunna förlåta sig själv för resten av sitt liv om något sånt hände! Usch!

                                                                    

Igår var jag och min granne och hennes schäfer ute på långpromenad igen. Trevligt med sällskap, och framförallt bra träning för hundarna. 

 

Äntligen har vi fått tag i grindar till nya bilen. Hittade dem på en sida på facebook. Ibland ska man ha tur. Jag som har letat på blocket hur länge som helst. Passade perfekt:

 

Helgen var som vanligt alldeles för kort. Snälla bara en dag till!

                                                                  

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards