staffedoggblogg

Alla inlägg den 16 december 2018

Av Sofie Pettersson - 16 december 2018 20:33

Idag har vi varit på Roslagens bk. och träningstävlat Nosework. Båda hundarna fick följa med, men det var Wilson som tävlade.

 

Först var det inomhussök. Jag tyckte först att han markerade, men jag hade is i magen och väntade om han skulle återgå till samma ställe. Det gjorde han. Rätt markering. Check!

 

Efter inomhus så var det fordon. Han såg först ut som att han inte brydde sig alls vad vi gjorde. Sedan bara vände han och gick rakt fram till källan och markerade tydligt. Jag förstår inte hur det går till, men rätt var det iallafall. Duktig kille!

 

Sedan var det paus. Jag passade på att ta en promenad med hundarna innan det var dax för nästa två sök.

 

Utomhussöket var jag orolig för. Det var ett stort område (veranda med massa utebord), dessutom var det snö. Det både blåste och snöade och Wille hade svårt att lokalisera doften. Bom på den!


 

Sista söket, behållare, gick som smort. Det löste han på ca 20 sekunder. 

                                                                        

Jag är supernöjd med min lilla gubbe! Vi fick med oss lite tips hem som jag ska ta till mig. Bland annat att träna med flera gömmor eftersom han tycker själva letandet är kul och han vet att det är slut när han hittat. Smart..

Vi är fortfarande nya på det här och det är bara en "bisyssla". Men Wilson vet precis vad han gör så det är ingen tvekan om saken att han kan bli duktig.

 

Bästa killen:

 

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards