staffedoggblogg

Alla inlägg den 2 januari 2019

Av Sofie Pettersson - 2 januari 2019 13:47

Lediga dagarna bara rullar på. Vi vilar och njuter. Det blir långa skogspromenader varje dag.

 

Mina finaste:

 

Julen firades med hela familjen. Hundarna var med såklart och alla var glada.

 

Försök till julkort:

 

                                                                     

Sedan vi flyttade till huset har nyårsafton inte varit något problem. Annat var det när vi bodde i lägenhet. Vi hade en affär i samma hus som sålde raketer och folk kan ju inte hålla sig mer än en meter innan de provskjuter... Vilket var precis utanför vårat fönster. Suck. Raketer som sjuts mellan lägenhetshus är inte någon höjdare. Det låter så högt så man själv blir rädd. Stackars Leia!

Det här året var det iallafall frid och fröjd. Vi var hemma och på tolvslaget hade vi på tv:n högt och Leia märkte ingenting. Skönt!

 

Början på nya året var först bra, sol och fint väder. Jag var ute och red bland annat och hade det bara bra. Sedan började det: jag blev sjuk! Usch. Det hör ju inte till vanligheterna alls. Feber. Fy vad jobbigt.


 

Sedan fortsätter det med stormen Alfrida i natt! Omg! Det var det värsta!!

Vi förberedde för strömavbrott som tur var. Jag är glad att vi har kamin. Vi har eldat hela natten.

Natten var läskig. Jag har aldrig varit med om att det blåst så mycket! Ute ligger träd som plockepinn. Som tur är verkar vi klarat oss bra (peppar,peppar). Jag var rädd att det skulle ramla något på huset.

Det blåser fortfarande rejält här så än är inte faran över. Vi fick iallafall tillbaka strömmen för en timme sedan. Wohoo! Äntligen fick man kaffe!

                                                                          

Hoppas det gått bra för alla er andra i stormen!

                                                                          

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards