staffedoggblogg

Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Sofie Pettersson - 7 januari 2019 20:02

Det blev ju ingen vidare bra början på det nya året. När jag frisknat till så bestämde jag mig för att gå ut i skogen för att se hur det egentligen står till efter Alfridas framfart. Man blev chockad! Det går inte att ta sig fram någonstans. Jag har försökt flera gånger med hundarna och en gång med häst.

Det är katastrof! Alla våra vägar är borta. Det är också omöjligt att ta sig fram off-track pga. av alla träd som ramlat. Det lär dröja månader innan vi kan gå i skogen igen. Sorgligt är vad det är...

     

Inte nog med det. Nu är det ny klass 2 varning inför imorgon. Men den här gången varnas det för över 20 centimeter nysnö i kombination med kraftiga vindar. Usch! 

Nu laddar vi igen för nytt strömavbrott. Vi har ändå haft tur. Det är fortfarande nästan 10 000 hushåll i Norrtälje som fortfarande är utan ström sedan Alfrida var här.

 

Efter de här erfarenheterna så blir det till att införskaffa lite mer katastrof-utrustning för framtiden. Det är ingen mening att försöka köpa något just nu eftersom allt sånt är slut i alla affärer i närheten. 

 

Håll tumarna för att allt går bra imorgon!

                                                                   


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards