staffedoggblogg

Alla inlägg den 4 mars 2022

Av Sofie Pettersson - 4 mars 2022 20:43

Nu börjar det äntligen närma sig våren! Livet kommer tillbaka. Men det betyder också fullt upp!

 

Bild från förra helgen:

 

Snart börjar vi på ny kurs. Det är en "bästa starten" kurs.

 Det blir som en fortsättning på valpkursen som vi gick. Kul! Jag tror det kommer bli perfekt för Leeloo att gå på kurs nu när hon kommer att vara i en lite jobbig ålder...

 


Jag har också anmält oss till en inofficiell utställning igen. Det blir i april.  Jag behöver träna en gång till innan jag ger mig på en "riktig". 


I maj är det dax för första rallytävlingen. Om vi inte blir bortlottade förstås. Det ska bli spännande. 


Imorgon blir det rallyträning i hundhallen igen. Det var ett par veckor sedan nu. Det blir intressant att se hur det är med koncentrationen.

Förra helgen var jag och Malin i ridhus för första gången. Det märktes direkt att det var ny miljö och mycket lukter. Lite svårt med fokuset.  Det är iallafall jättenyttigt att träna på olika platser.


I veckan har vi tränat en del hemma. Bland annat på att hålla i olika föremål. Det tycker Leeloo är roligt. 

 


Nu hoppas jag att det blir lika fint väder i helgen som det varit i veckan.  Trevlig helg alla!

                                           

Fredagsvädret efter jobbet:

 



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards