staffedoggblogg

Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Sofie Pettersson - 8 oktober 2015 19:22

Usch nu börjar det bli riktigt kallt ute. Det gillar jag inte! Det har iallafall  varit soligt och fint hela veckan. Hoppas verkligen det fortsätter så!

 

Igår var vi på rehab med Leia. Det gick bra den här gången med. Hon fick trava mycket. Uppvärmningen är  med ganska hög vattennivå. Sedan sänker vi den och då märks det att det blir mycket tyngre. Hon jobbar på bra Leia, men än så länge har hon inte ens öppnat munnen för att flåsa. Hon har nog hyfsat bra kondis ändå..

Nytt för den här veckan blir att  låta henne vara mer fri, typ med flexikoppel på en av promenaderna. Det gjorde vi idag. Hon var jätteglad!

                                                  

                             

Så gott som varje dag  har jag och Wilson tränat en stund med det nyinköpta agilityslalomet. Jag kör med samma princip som på kursen jag gick, fast utan bågar. Det har jag inga.

Tycker det går bra. Vi har kört med fyra pinnar hela tiden. Idag testade jag med 6 stycken, och det gick det med. Duktig Wille!

 

På lördag är det Km på Öbk. Jag planerar att ta med mig båda hundarna dit. Tänkte att Leia kan få vara med på rallylydnad. Wilson får nog köra vanlig lydnad och rally. Vi får se!

 

Varför måste man alltid ha samma pinne?

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards