staffedoggblogg

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Sofie Pettersson - 18 oktober 2015 21:15

Det var länge sedan jag och Wilson var på hundträff, men idag var det äntligen dax igen. Det är hos Eva Sognevik i Frösunda. Idag var det ett 15-tal hundar med på träffen. Perfekt! Bästa socialträningen för Wille. Jag önskar bara att man kunde få till det oftare..

 

Som vanligt så blev det massa vardagslydnadsövningar och så lek för hundarna förstås. Wilson tycker synd om sig själv som får vara kopplad när de andra leker. Jag låter honom få vara med och leka om det bara är hundar som han känner. Idag var det för många nya. Han blir för stressad. Mot slutet av träffen så blev han mycket mer avslappnad.

Alla övningar gör han galant, det andra där emellan är väll lite sisådär.. =)

 

Jag vet inte varför alla bilder idag blev så suddiga. Det måste ha någonting med vädret att göra?

Stadgaövning i ligg:

Sitt stanna kvar medans matte går utom synhåll:

 

Wille är iallafall gladast av alla:

 

När vi kom hem efter tre timmar i skogen så var han helt slut! Leia däremot var superpigg! Det har hon varit på sista tiden. Det gör mig så glad. Hon verkar må jättebra.

Innan vi gick våran promenad så lade jag ett spår åt henne på åkern.

 

Leia på promenix:

 

Vi har inte spårat på länge. Hon var lite övertaggad och hade svårt att fokusera. Hon hittade fram till godisburken som jag hade gömt i slutet iallafall. Duktig tjej! =)

 

Dax för jobb:

 

Helgen har varit toppen som vanligt. Tyvär är det redan jobb imorgon. Jag önskar man kunde vara ledig mera!

                                                  
                        

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards