staffedoggblogg

Alla inlägg den 10 oktober 2015

Av Sofie Pettersson - 10 oktober 2015 22:01

Idag var det klubbmästerskap på Öbk. När jag gick upp i morse så var det minusgrader och frost. Typiskt! Jag som skulle starta Wilson på lydnaden tänkte jag. Solen sken iallafall så jag packade in båda hundarna i bilen och åkte iväg i hopp om att det skulle bli varmare. Leia var så glad att hon också fick följa med. Äntligen!

 

Väl på plats så avvek jag från min plan och anmälde båda hundarna till både lydnaden och rallylydnaden! Jag är så glad att jag gjorde det. Mina hundar har verkligen gjort mig stolt idag!

 

En vacker morgon:

 

Det jag är mest nöjd med idag är faktiskt platsliggningen. Att båda hundarna låg i 2,5 (!) minuter trots att det var kallt. Speciellt Leia som varken har tränat det eller tävlat på evigheter.

 

Lägre klass lydnad Leia:

  

           

Lägre klass lydnad Wilson:

           

 

Jag är jättenöjd med resultatet! De var så duktiga. Roligast var Leia som tycker hon är pensionerad från lydnad och gör allt hon ska men i sin egna takt. Det vill säga segt! Hon tycker det är alldeles för snålt med godis. =)

Wille fick extra beröm för att man ser att han är så glad sa domaren. Det är väll kul!

En fjärde plats för Wilson och en sjunde plats för Leia.

 

Sedan var det rallylydnad...

Eftersom Wilson startat avancerad klass officiellt så fick han vara i "högre" klass idag. Leia fick vara i "lägre" klass.

 

Leia lägre klass rallylydnad:

       

Wilson rallylydnad högre klass:

         

De var superduktiga båda två! Leia har vilat sig i form och gjorde allt rätt. Wilson var taggad som vanligt men höll sig i skinnet.

Det var ganska många som var med och konkurrensen var hård! =)

 

Leia klubbmästare 2015 i rallylydnad lägre klass!

 

Wilson trea i högre klass!

 

   

Jag är så glad för mina hundar som gör sitt bästa! Alla är trötta,nöjda och glada efter  en lång och trevlig dag.

                                                  

             

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards