staffedoggblogg

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Sofie Pettersson - 9 augusti 2015 18:30

Idag fick lydnadsvikarien Wilson rycka in igen! Nu bar det av till Häverödal för att starta lydnadsklass 1.

 

Vi håller iallafall en mycket jämn nivå måste jag säga.... =) 149 poäng och ett 2:a pris blev det idag. Det räckte till en fjärde placering. Jag är nöjd trots att det  inte direkt var den bästa tävlingen vi  gjort.

För det första var det jättevarmt idag. För det andra så var Wille trött efter våran långa bilresa igår. För det tredje så vaknade jag upp imorse och hade jätteont i halsen och en redig förkylning på g.

 

Wille var  seg idag så det blev lite sämre poäng  på vissa moment. T.ex så lade han sig ner när det var dax för inkallning. Han segade efter en del i läggande och ställandet, och han slog i hindret på hoppet. Lite missar som inte brukar vara annars. Han var trött helt enkelt lilla gubben!

 

Bästa på dagen var 10 poäng på tandvisningen! Yes! Där satt den!

                                                                                             

Platsliggningen blev också en 10:a, men idag var jag riktigt nervös. Lilla hunden som han skulle ligga bredvid visade han tydligt innan att han inte gillade! Wilson är inte så förtjust i hundar som skäller mycket. Idag verkade toleransnivån vara något lägre än vanligt.. Han tittade på den flera gånger och jag var beredd på att gå och hämta honom. Som tur var låg han stilla, men usch vad mitt hjärta slog hårt. Puh.

 

Summeringa av dagen: Mycket nöjd iallafall. Men tänk om vi någon gång kunde få till det här med apporteringen så att vi slapp den ständiga nollan... Det vore toppen, men det känns faktiskt hopplöst!

 

På Häverö bk:

 

Hemma och tar igen sig på tomten efteråt:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards