staffedoggblogg

Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Sofie Pettersson - 30 augusti 2015 15:23

Igår tävlade jag och Wilson klubbmästerskap i lydnad på Roslagens bk. där jag precis har blivit medlem. Det var riktigt många ekipage som var med, närmare bestämt 24 stycken! Kul!

Strålande sol och trevligt folk!

Jag hade till och med sådan tur att man fastnade på bild. =)

 

Det var tre obligatoriska moment: platsliggning, inkallning som i lkl 1, samt fritt följ som i lkl 2.

 

Sedan fick man välja tre moment själv. Jag valde naturligtsvis bort apporteringen som vi är sämst på. Läggande, ställande och hopp som i lkl 1 fick det bli.

 

Lite tur hade jag på platsliggningen. Wilson skulle egentligen ha legat bredvid en rottis som han spanat in ordentligt. Som tur var blev den flyttad till den fjärde gruppen och Wille fick ligga längst ut på kanten. Tackar för det! Blev en 10:a. 

 

När jag värmde upp så kunde han plötsligt inte "ligg" längre. Typiskt! Fick ta till ett ordentligt dubbelkommando på läggandet, men han lade sig iallafall. Tur! 

Övriga moment gick bra tycker jag. Wille gjorde sitt allra bästa..  =)

 

Vi slutade på en 10:e plats av 24 startande. Det var väll inte dåligt?! Jag är jättenöjd iallafall!

       

 

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards