staffedoggblogg

Alla inlägg den 17 april 2016

Av Sofie Pettersson - 17 april 2016 22:03

Jag hade lixom tänkt att vila i helgen, men så blev det inte riktigt. Började inget vidare då fredagkvällen fick spenderas på Väsby djursjukhus med dålig hund.

 

Wilson spydde upprepade gånger i torsdags kväll och ville trots skonkost inte  bli bättre på fredagen. Jag lade ihop ett +ett och misstänkte att han kanske svalt något olämpligt. Tidigare i vecken höll han nämligen på och harklade sig en del. Han har ju svalt saker förut t.ex bitar av leksaker (som inte ska gå att tugga sönder), eller alldeles för stora bitar av tuggben. Jag tänkte han kanske hade något i magen som irriterade och som han försökte kräkas upp.

Vi tog iallafall det säkra före det osäkra och åkte till veterinären.

 

Det blev röntgen av strupe och mage, samt röntgen med kontrast. Han fick också äta kontrast så att man dagen efter kunde röntga tarmar. För säkerhets skull fick Wille dropp också.

 

Strupen såg bra ut. I magen fanns mycket gas (vilket alla på klininken blev varse). Haha.

Dagen efter visade bilderna att det eventuellt fanns något i tarmen. "Föremålet" hade tagit sig till tjocktarmen så då ska det med största sannolikhet komma ut själv. Om han blir sämre skulle vi åka in igen. Som tur är har allt gått bra och idag är Wille helt normal. Puh!

 

Det blev en dyr helg vill jag lova, men huvudsaken är att lilla gubben mår bra igen!

 

Idag har jag varit i stallet och myst med Bonne. Sedan har  Leia och jag varit ute själva i skogen. Vi har kört en del uppletande där jag gömt en vante som hon fått söka upp. Hon tycker det är superkul. På eftermiddagen blev det soligt så då passade vi på att träna på tomten. Wille var också med på ett hörn.

Nu på kvällen har vi varit till Åkersberga och fikat med alla mina syskon.

                                                  

             

Synd att man måste jobba imorgon. Om man bara hade haft EN ledig dag till.....

 

Äldre vårbild:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards