staffedoggblogg

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Sofie Pettersson - 23 april 2016 20:22

Det blev en tidig lördagsmorgon. Halv 6 gick jag upp för idag var det lydnadstävling med samling klockan 8 i Vallentuna. Undrade som vanligt vad jag gett mig in på, men idag var det minsann värt det! Egentligen var det Wilson som skulle starta, men eftersom han varit sjuk så fick Leia hoppa in istället.

 

Jag älskar upplägget med platsliggning sist. Då blir jag inte lika nervös.

Vi hade startnummer 11 så vi hade gott om tid för uppvärmning.

 

Tog det lungt och tittade på de andra ekipagen:

 

Idag värmde jag upp Leia mycket med lek. Hade med hennes favorit leksak (kong-wubba). Hon älskar den. Vi lekte ända tills det var dax att gå på plan. Jag tänkte att då kanske hon blir lite mer alert.

                                                  
                     

Det funkade bra! Hon var lite seg, men jag fick en bra känsla.

Jag var noga den här gången med tydliga kommandon så hon skulle höra ordentligt. Jag lyckades också bra idag med att använda alla  tips på att förbereda hunden inför momenten som jag fick förut på lydnadskursen jag gick.

Jag såg inga betyg från domaren så jag visste inte om vi klarat alla moment. Tyckte iallafall att det gick ganska bra.

 

Efter våran platsliggning där Leia låg perfekt så tog vi det lungt ett tag och tittade på andra tävlande.

 

När det var dax för prisutdelning så ropade de upp i ordning bakifrån. När de kom till 160 poäng och jag fortfarande inte hört mitt namn så blev jag jätteglad.

 

Vi fick 166,5 poäng (1:a pris) och slutade på en 5:e plats! Wohoo!!

 

Bästa Leia, idag är hon extra dyr:

 

                                                  
          

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards