staffedoggblogg

Alla inlägg den 7 juni 2016

Av Sofie Pettersson - 7 juni 2016 20:16

Så har vi haft en härlig långhelg igen. Bra väder blev det också. Nice!

                                                  
            

Här hemma har det fixats och donats en hel del. Gäststugan är rensad, all ved är kluven mm. Puh!

Lagom mycket hundträning har jag hunnit med, långa promenader och så lite träning med Bonne (hästen) också. En bra helg helt enkelt!

 

Leia tar ett morgondopp vid marinan:

 

Tillsammans med tre grannnar har vi en brygga. Den håller vi på att fixa till. Det är jätteskönt att ha ett ställe i närheten att bada hundarna på och INGEN kan klaga!

                                                  
                    

Våran brygga som är typ halvvägs klar:

 

Bada med husse är kul:

 

Igår var jag och Wilson på nationaldagsträff i Frösunda. Vi gick en del av pilgrimsleden. Som vanligt så var det många med. Drygt 15 hundar var med den här gången.

 

Wille var ganska stressig igår. Han var svår att få bra kontakt med, förutom på slutet (som vanligt). Däremot så var han inte alls stingslig utan snarare tvärtom: glad. Han försökte busa till det flera gånger, speciellt med två storpudlar som vi träffat många gånger förut.

 

Glader:

 

Igår var det mer vandring, och mindre lek och träning än vanligt. Det var supertrevligt iallafall. Vi gick ungefär 6 kilometer, och jag var inte hemma igen förän halv 11 på kvällen(!).

 

Tränar på att stanna:

 

Ingen kan le som han:

 

                                                  
                  

Nu ikväll har vi tränat inför lördagens tävling. Om vi bara kan få till allt utan några dumma misstag så kommer det gå bra. Jag fick jättebra känsla, så nu blir det ingen mer träning innan det är dax.

 

Det bästa av allt är ändå att jag har bara 4 arbetsdagar kvar till SOMMARLOV!! Wohoo!!

                                                  
                         

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards