staffedoggblogg

Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Sofie Pettersson - 11 juni 2016 19:25

Imorse var vi iväg till Öbk. för att tävla lydnad. Det var Wilsons tur idag. Jag trodde när jag anmälde mig att Leia skulle löpa vid det här laget, annars skulle jag ha startat henne. Men inte löper hon ínte...

 

Idag var vi inte på topp. Det blev en hel del missar pga. av för nervös förare.

                                                  

                 

Wille blir då lite disträ så vi nollade både läggandet och ställandet. Inte för att han gjorde fel, men för att han tog för många steg. Hm, hur ska vi komma till rätta med det här problemet nu då? Det har ju funkat bra förut...

Gör om och gör rätt! På onsdag kväll är det dax igen på Häverö bk. Efter det blir det en paus från lydnaden och vi ska tävla  rally istället och kanske lite agility.

 

Platsliggning, tandvisning, inkallning och hopp fick vi höga poäng iallafall. Inte blev det en nolla på apporteringen idag heller. Wohoo. Det tar sig!

 

Båda hundarna var med idag och fick sin dos av socialträning. Det uppförde sig hur bra som helst. Nu blir det bara vila och skogspromenader för resten av helgen..

 

Trötter:

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards