staffedoggblogg

Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Sofie Pettersson - 27 juni 2016 10:00

Här om dagen var Wilson till veterinären för att kolla upp en grej.

Han har alltid sett lite konstig ut i munnen pga. sitt överbett. Dessutom är vissa av hans tänder väldigt små och sitter helt annorlunda än på t.ex Leia. Han har så mycket kindmuskler också, haha.   Då och då har jag sett att runt vissa tänder så lixom växer tandköttet upp lite. Det kommer och går.Jag tittar munnen ordentligt en gång i veckan.

Nu har det blivit lite mer än vanligt och vill inte gå bort igen.  Det kallas för Epulider.

 

Wille hade inte så mycket epulider men iallafall så har han fått en remiss till Albano för att ta bort dem samt skicka in på analys. Om de är goda så tar man sedan bara bort om det behövs, dvs. om de växer så pass mycket så han biter sig sjäv. Om de är onda vet jag inte vad man gör..

Det är inget akut så jag vet inte när det blir av.

 

Håll tummarna för att de är goda! Fortsättning följer på detta..
 

Nu till en annan sak. På lördag är det tävlingsdax! Jag och Maria ska åka till Gnesta-Trosa och köra avancerad rally. Det blir bara med Wilson för att Leia har så lägligt börjat löpa. Tack! Maria har två hanar och vi ska samåka så det vore inte speciellt schysst av mig att ta med henne. Lite synd bara..

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards