staffedoggblogg

Alla inlägg den 12 juli 2016

Av Sofie Pettersson - 12 juli 2016 17:53

Idag kom jag äntligen iväg till Roslagens bk. för lite träning. Jag hoppades på mycket störning, men det var iallafall ett par till hundar där och tränade.

Vi började med att gå en sväng i spåret som uppvärmning.

 

Dax för träning:

 

Vi övade de lite svåra momenten som vi håller på med hemma. Sändande till kon, backa framför från mästarklass,  och apportering som i lydnadsklass 2.  Det fungerade lika bra med störning som hemma på tomten. Bra!

Jag passade också på att skicka hundarna över hindret många gånger. Vi har ju lixom inget hinder hemma än.. Det gick också bra faktiskt.

Tyckte hela träningspasset gick bra idag, om djuren tyckte det var kul.

Vi avslutade med den obligatoriska platsliggningen. Svårade till det hela idag med att kasta diverse leksaker runt hundarna där de låg. Dessutom tränade en jätteglad labrador rutskick bakom. Det såg superkul ut.  Perfekt störning.

 

Platsliggning:

 

Avslutade med en till promenad i spåret och hann precis fram till bilen lagom till att det började spöregna. Ibland har man tur..

                                                  

                    

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards