staffedoggblogg

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Sofie Pettersson - 15 juli 2016 19:41

Igår kväll var jag och Wilson till Frösunda på hundträff. Det var 15-20 hundar i alla dess former med. Som vanligt är det välbehövlig socialträning för Wille. Vi var ute i flera timmar och jag var inte hemma igen förän elva på kvällen. Wille var helt slut och snarkade som en liten gris hela natten lång.

                                                  

               

Blandat med promenad så blir det en massa övningar i vardagslydnad.

 

Sitta kvar på rad medans alla hundar passerar:

 

Ligga kvar med diverse störningar:

 

Jag har sagt det förut: vi kan tacka dessa hundträffar för alla 10-poängare på platsiggning.

 

Wilson var på bra humör igår. Han gjorde alla övningar bra, men där emellan blir han ganska stressad. Jag vet att han inte orkar koncentrera sig så länge så jag låter honom bara gå. Det viktigaste för honom är att han känner sig lugn trots att det är så mycket hundar.

 

Han fick inte vara med på den fria leken igår. Jag tyckte det var för många nya hundar med så det är onödigt att riskera att han blir osäker. Det gick iallafall bra och han uppförde sig väl.

 

Wilson och hans kompis Maja:

 

På vägen hem blev det ännu mer övningar.

 

Ligga kvar medans andra hundar passerar i slalom:

 

Det var som vanligt en trevlig kväll och jag tror nog att Wilson är lite trött idag fortfarande. Jag hoppas det blir en ny träff snart igen!

                                                  

                

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards