staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Rallylydnad avancerad klass Bro-Håbo 24/10-15

Av Sofie Pettersson - 24 oktober 2015 21:55

Idag har jag och hundarna varit iväg till Bro-Håbo bk. och tävlat dubbla starter i avancerad klass. Dagens mål var att försöka få två kvalificerade resultat av fyra starter. Eller egentligen var ju dagens mål att ta sig dit överhuvudtaget! Ingen kunde följa med mig och jag är värdelös på att köra dit jag inte hittar (stört, jag vet!). Nu har jag fått ordentligt med mental stimulans också. Haha. Det gick iallafall bra. Puh.

 

Det är en stor tävling med många ekipage. Fyra banor igång samtidigt. Snacka om störningar.

Tur med vädret idag med:

 

En lång dag, men vi hade det ganska bra:

 

Jag tycker att avancerad klass är just avancerad.... Det är inte alls självklart att klara kvaicerade gränsen. Första klassen gick sådär. Banan var svår.

Leia var övertaggad gjorde en massa hyss. Hoppsnurrar, skyltvältningar mm. Haha. Hon är iallafall glad...

Wilson skötte sig egentligen ganska bra men matte fipplade med handlingen. T.ex blev jag för glad att han klarade backa på höger sida att jag gjorde honom för uppspelt. Det tog flera skyltar innan han taggade ner igen. =)

Sedan tappade jag kopplet i honnören. Smart?Nej!

Tysksvängen i högerhandling har jag aldrig tränat på så det gick inte så vidare bra med någon hund.

Hur som helst så slutade Leia på 61, och Wille på 62 poäng. Inte så dåligt egentligen.

 

Tävlingarna flöt på bra så det blev lagom vila till klass nummer två. Nu gick det bättre med båda hundarna. Det var antagligen för man slappnat av mer. Banan var snäppet svårare. Mycket spring vilket är jättesvårt med Wille. Men han klarade det bra. Till och med att springa mot hindret för att sedan sitta och skickas över. Bra!

 

Leia skärpte till sig helt och hållet och gjorde en jättebra runda. Jag fixade -10 poäng på samma skylt med båda hundarna. Dåligt värre! Vid skylten "sväng vänster,sitt" var det. Jag går förbi skylten istället för att vända på stället. Så onödigt slarvigt!

 

Två kvalificerade resultat fick vi till ändå. Leia på 83 poäng och Wilson på 73. Målet uppfyllt!

 

Jag fick beröm av en kvinna för mina lugna hundar (tackar!). Tydligen så var det massa oväsen med tält som fälldes ner precis bredvid banan när jag körde med Wille. Han klarar hålla full fokus på uppgiften trots massa störningar. Duktig kille!

 

En sak som imponerade på mig idag var en kvinna som tävlade trots att hon nästan var blind. En annan gick bredvid och läste skyltarna för henne.

Jag sade det till henne också, att jag blev mycket imponerad,  tror hon blev glad.

 

En lång och lyckad tävlingsdag, Jag är så glad för mina duktiga hundar. Nu är de trötta för flera dagar framöver. Hihi!

                                                  
                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards