staffedoggblogg

Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Sofie Pettersson - 27 mars 2015 06:04

Eftersom jag haft så mycket att göra i vekan så gäller det att vara effektiv när det gäller hundarna. När man ändå är ute på promenad så gäller det att utnyttja tiden ordentligt. Nosarbete, balansträning mm.

På morgonpromenaden längs kanalen brukar det bli lite lydnadsträning. Inkallningar, ställande under gång osv.

I skogen blir det nosarbete. Jag brukar göra sökrutor där de får leta efter godis:

 

Skogen är också det bästa stället för fysträning. Skritta i blåbärsris och mossa och gå över stock och sten. Vi har utökat promenaderna i skogen nu när Leia håller på med rehab. Även om man får åka iväg en bit så är det värt det. Jag tycker man ser stor skillnad på hundar som bara går promenader i koppel på plan mark jämfört med de som är mycket i skogen och rör sig fritt.

Vi tränar mycket balans också:

I morse (det är fortfarande morse) så var det riktigt skitväder. Spöregn. Blev inte lika rolig fredagspromenix som vanligt. Senare ikväll kommer jag faktiskt ha tid för träning. Det blir kul! 

Trevlig helg alla!

                                                  
                    

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards