staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Sofie Pettersson - 1 juni 2015 05:56

Igår eftermiddag var det tredje gången på slalomkursen för mig och Wilson. Oj, vilken skillnad! Nu har han börjat fatta poängen. Jag har varit duktig och tränat en del nu emellan gångerna men så bra som det gick igår på kursen har det inte gått på träning.


Vi tränar ju med slalombågar på den här kursen. Verkar vara en riktigt bra metod. Ett bra sätt att kunna träna att skicka in hunden från olika vinklar.

Vi har kört med ett 12-pinnars slalom som är ställbart och går att ha som i sick-sack. Nu har vi kommit så långt att den står helt rakt som ett vanligt slalom.


Wille har varit ganska osäker och försiktig i början , men den här gången fick han upp farten. Nu behöver vi bara träna ungefär 200 gånger till så kan vi börja plocka bort bågar.

 Han har fått en bra slalom-rörelse i kroppen, och kör helt själv. Jag är jätteglad! Det här kan jag leva på länge...


Igår tog vi morgonpromenaden vid Runö och hälsade på fåren och kossorna:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards