staffedoggblogg

Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Sofie Pettersson - 14 juni 2015 07:37

Igår bar det av hela vägen till Häverödal för att tävla rallylydnad. Den långa resan var värd mödan, det villl jag lova...

                                                  


                             

Jag tycker det är väldigt trevligt på Häverö Bk. Tävlingarna flöt på precis enligt tidsplan, och det var knappt någon väntan alls på prisutdelningen. Skönt!


Jag startade Leia i fortsättningsklass A och B, och Wilson i fortsättningsklass A. (Han har ju redan flera godkända och matte måste spara lite pengar).... Förhoppningen var att Leia skulle klara kvalificerat resultat i båda klasserna och därmed bli uppflyttad.


Nu finns det ju säkert en del som tycker att varför ska den hunden tävla? Var inte hon skadat? Jo, men hon har bara blivit bättre och bättre och är inte halt. Rallylydnad är inte så speciellt ansträngande. Mellan klasserna har hon legat och vilat i buren, och sedan har jag värmt upp henne försiktigt. Om hon inte fick göra någonting kul så skulle hon dö inombords.

Domarens skrivare sa vid prisutdelningen: Man ser verkligen att hon är superglad! Det värmde i mattehjärtat....

                                                  


                               

Så hur gick det då?! Jo, kanon! Snacka om att avsluta tävlingssäsongen på topp!

Fortsättningsklass A: Domare Liss-Britt Elegård.

Wilson 82 poäng och en tionde plats. Leia 94 poäng och en andra placering!

 

En trevlig bana med bra flyt. Till fördel för mig så var inte "spring" med, utan mycket "långsamt tempo". Puh! Tur för Wille..... han blev ändå lite övertaggad.


Fortsättningsklass B: Domare Carola Haag. Klurig bana men ändå med bra flyt. Frestelsen två gånger(hjälp).

Jag tyckte efteråt att det gick nog ganska bra. På prisutdelningen ropade aldrig mitt namn upp förän....sist! Vi vann! 95 poäng och en delad förstaplats! Snacka om stolt. Bästa gladaste Leia!

   

Så nu har Leia också titeln RLDF. I sommar får vi börja träna inför avancerad klass.


Jag åkte ensam till Häverödal och det kan ju vara lite knepigt med två hundar. Men tack gud för alla hjälpsamma och trevliga medtävlare som hjäper till att ha koll på mina djur när man går banan och sådant. Det är guld värt.  Tusen tack!

                                                  


            


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards