staffedoggblogg

Alla inlägg den 3 juni 2015

Av Sofie Pettersson - 3 juni 2015 19:58

Idag efter jobbet åkte jag och hundarna till Öbk. med Susanne och Axa för lite träning. Strålande sol blev det nu på eftermiddagen. Nice!


Jag varavade Wilsons lydnadsmoment med att köra slalom med bågarna. Typ slalom fem gånger och sedan lydnad. Perfekt. Sedan bytte jag hund till Leia som var på sitt bästa humör. Hon fick såklart bara träna lite lugnt men det är ändå tusen gånger bättre än att vara kvar hemma.

Små korta pass och växla mellan hundarna är jättebra. Mina djur orkar inte vara på topp mer än ett par minuter åt gången..

                                                  
                              

Det var ganska mycket liv och rörelse på klubben så det blev ordentligt med störningar. Vi lade såklart en platsliggning och mitt upp i allt kom en agilitytunnel rullande pga. av blåsten. Hundarna tyckte det var jättekonstigt men låg kvar. Bra där!

Nu tror jag inte det blir så mycket mer träning i veckan innan tävlingen på söndag. Vi satsar på en springtur med Wille och Axa på lördag kväll för att bränna bort översottsenergi. Det känns som en bra plan!


Wille, Axa och Leia i en platsliggning:

 

Efter den här lyckade träningen så blev man på bra humör resten av dagen. Jag har lovat Lena på jobbet att packa minst en flyttkartong ikväll. Jag gnäller varje morgon att jag inte hinner (vad konstigt?!) och då blir jag grining för det också. Haha. Men nu så har jag packat inte bara en , utan fyra! Nu så är man på gång...

                                                  
                 

                                              

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards