staffedoggblogg

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Sofie Pettersson - 4 januari 2016 18:12

Igår hade jag en så skön dag när jag var helt ledig. Inga inbokningar överhuvudtaget.

Vi började morgonen med en lång promenad. Det har snöat en del nu. Mysigt, iallafall när man får bestämma själv om man vill vara ute eller inte... =)

Efter promenaden tränade vi en stund på tomten. Två glada och taggade hundar!

När vi kom in tände vi en brasa, drack kaffe, åt frulle och hade det mysigt värre. Bra start på dagen!

 

Innan nästa promenix gick jag ut och lade varsit spår till djuren som togs när vi kom tillbaka.

Jag önskar att de var lite snällare mot klövarna så jag kan använda de flera gånger, men icke! Det bara kraschar om benen som knäcks. Usch. Bara att kasta och ta en ny nästa gång. =/

 

Idag var Leia till veterinären för att visa sina nya juvertumörer. Han tyckte att de är så små, och risken med sövning kanske inte överväger nyttan med  att ta bort dem. Han tyckte det bästa är att avvakta och hålla koll på dem. Blir de större så tar vi bort dem. De kändes snälla, men vill man vara helt säker så får man ta bort knölarna (2 stycken små). I vilket fall som helst så löper hon nu och det är bäst att vänta tills det är klart. Det är möjligt att de försvinner efter.

Vi avvaktar och håller stenkoll så länge!

 

Förutom att kolla juverna så kollades såklart hela Leia igenom. Fick mycket beröm för hur fin hon är i kroppen med tanke på 2 knäoperationer, och med tanke på hennes ålder. Mycket beröm för att hon är så snäll och lätthanterlig också. Det lixom värmer så mycket mer när man får beröm över sina hundar som för något annat....

                                                  
                      

På vägen hem började det snöa som f-n! Inte kul att köra bil då tycker jag. Men fint var det sedan när vi fram. Jag tog ut Wilson på en promenad själv. Nu är han lössläppt! Glad som bara den. När vi kom tillbaka hem så tränade vi lite slalom på tomten (körde lite igår också). Imorgon ska jag utöka från 6 till 8 pinnar.

 

Härmed friskförklarar jag dig Wilson!

 

Imorgon blir det till att packa och att förbereda inför onsdag.....rallylydnad på Kistamässan! Hoppas på att Leia klarar störningarna och hoppas hon är lika med mig som sist när vi tävlade. Kul ska det bli iallafall, och nervöst är det!

                                                  
                  

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards