staffedoggblogg

Alla inlägg den 29 januari 2016

Av Sofie Pettersson - 29 januari 2016 19:34

Jag sitter och surfar runt lite efter hundkurser. Mitt kurskonto är inte så speciellt fett, men en kurs ska man väll ha råd med i vår iallafall?

Jag tycker det är så roligt att träna, men en sak som jag lärt mig är att hålla mig till de som jag tycker är bra (eller som andra jag känner rekommenderar). Gräset brukar inte vara grönare på andra sidan, och man blir oftast besviken tyvär...

 

Det finns mycket att välja på och jag kan inte bestämma mig. De jag funderar på nu är:

 

*vardagslydnad med Wilson hos Eva i Frösunda. Han behöver träna sånt regelbundet...

*viltspårskurs med Wilson. Han är inte skotträdd och det vore kul att starta på prov.

*fortsättningskurs i tävlingslydnad för Agnes Mohlin. Båda hundarna i så fall.

*kurs i rallylydnad avancerad/mästare i Norrtälje. Båda hundarna i så fall.

*nosework-kurs med Wilson i åkersberga. Ny sport, verkar kul, och bra aktivering.

 

Det är de kurserna som jag velar mellan just nu. =) Blir säkert flera...

 

Om en vecka är det dax för rallytävling. Vi tränar lite varje dag på morgonpromenaden. På kvällen blir det inte mycket till träning för jag känner mig fortfarande helt slut. Dumma årstid. Nu har all snö försvunnit och det regnar ute. Jag fattar inte hur det kan gå från 20 minus till 5 plus på bara några dagar. Helt sjukt! Ja, ja snart har vi klarat av Januari. Det värsta är så gott som över.... =)

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards