staffedoggblogg

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Sofie Pettersson - 9 december 2014 21:42

Ikväll var sista gången på min och Willes trick-kurs för Agnes Mohlin. Superkul! Han är helt slut nu!

 

Vi har påbörjat många nya trick. Idag tex. gjorde vi "trampa",kryp och hoppa upp i famnen. Det sistnämda kommer förmodligen aldrig att passa min hund speciellt bra. =)

Idag tycker jag Wilson uppförde sig bra faktiskt. Skönt, det tog bara fyra gånger...

 

Kursen har varit bra. Rekomenderas! Agnes är duktig på att förklara.  Varje gång så har hon gått igenom hur man lär in tricket,hur man jobbar bort hjälperna osv.  Jag har fått många bra tips t.ex att tänka på när jag belönar. Eftersom jag tränar lydnad så är det lätt hänt att jag för ofta belönar på vänster sida. Då blir det så att hunden automatiskt stannar upp där. Måste belöna på flera ställen.  Det är sant. Sådana saker som man inte tänker på själv.

 

Wille tränar stadga när han spelar död:

   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards