staffedoggblogg

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Sofie Pettersson - 19 december 2014 19:43

Usch jag kan inte fatta att det redan är jul igen! Tiden går för fort! Inte har man hunnit med det man ska heller. Som vanligt! =)

Ser fram emot några extra lediga dagar. Som jag har längtat! 5 dagar på rad med sovmorgon. Jo, jag tackar jag!

 

Nu har vi ökat på Leias promenader ytterligare, så kvällspromenaden är uppe i hela 20 minuter! Inte har hon visat någon hälta heller. Jag är glad. Har bokat tid nu för röntgen och återbesök hos kirurgen. Var omöjligt att få en eftermiddagstid såhär runt jul. Det var bara att ta den tiden som fanns helt enkelt. Stressa efter jobbet på den 23:e. Som att man inte hade nog att göra den dagen ändå. Bara att gilla läget...

 

Wilson är riktigt rolig att träna med för tillfället. Det bådar gott inför kommande rallytävlingar. =)

Han är alldeles lagom taggad. Jag småtränar lite på och mellan promenaderna. Det får inte bli för uttjatat.

 

Nyss var jag ute med båda hundarna. Jag lämnar in Leia och fortsätter en bit med Wille så han får lite mer motion.

Nu börjas det: någon som trodde att nyårsafton var ikväll och sköt av fyverkerier som hette duga. Tur att jag precis tagit in den skotträdda hunden. Wilson brydde sig inte nämnvärt om smällarna, jag fortsatte träna som om ingenting hade hänt. Skönt.

Tråkigt att folk inte kan respektera att det finns de som är rädda..

 

Härligt att det äntligen är helg så man kan vara ute när det är ljust. Man går upp när det är mörkt, kommer hem när det är mörkt, är inne när det är ljust. Nä, jag gillar inte alls den här årstiden.

 

Wilson säger hallå i mörkret:

 

Man får lov att vara inne mer den här årstiden. Så är det bara...

 

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards