staffedoggblogg

Alla inlägg den 29 december 2014

Av Sofie Pettersson - 29 december 2014 18:23

Helt otroligt vad snabbt lediga dagar går. Idag var det upp och jobbelijobba igen!

Kom knappt upp ur sängen. Känner mig nästan utbränd faktiskt. Det är väll resultatet efter en höst med för mycket att göra. Mörkret och kylan gör ju inte saken bättre heller. Som tur är jobbar jag bara imorgon också sedan är man ledig igen.

                                                  

                  

Idag var vi återigen på rehaben med Leia. Gick bra idag med. Hon fick köra 2*9 minuter på watertreadmillen, och sammanlagt springa 6 minuter. Dubbla mot förra veckan.

Det var så jobbigt så det till och med kom lite flås... =)

Eftersom det såg så bra ut på röntgen så är det dax att börja bygga lite muskler nu.

 

Nu får vi öka morgonpromenaden och eftermiddagspromenaden med 5 minuter. Annars ska vi fortsätta med samma övningar som innan. Backträning,cavaletti,slalom och "sitt-stå".

Succsesivt så ska vi förlänga travintervallerna på kvällspromenaden.

 

Idag har jag anmält mig och Wilson till en kurs i tävlingslydnad för Agnes Mohlin. Kul! Då har man något att se fram emot. Passade på att anmäla mig på en gång jag såg det. Brukar bli fulla kurser snabbt.

Jag behöver lite hjälp på traven med honom. Leia är ju startklar i lydnaden. Har haft apporteringen som undanflykt under lång tid, men nu kan jag ju inte skylla på det längre...

 

Mindre än en vecka kvar till Willes tävling i rallylydnad. Måste träna! Pratade nyss med Susanne, hon ska boka en tid till oss i arningehallen. Tyvär fanns det bara tidiga morgontider kvar. Varför sova när man kan gå upp och träna hund på sin enda lediga dag?! =)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards