staffedoggblogg

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Sofie Pettersson - 31 december 2014 15:32

Årets sista arbetsdag avklarades igår. Skönt! Nu väntar flera dagar ledigt på rad...

                                                  
                 

Idag har jag gjort mitt bästa för att hundarna ska bli trötta och klara av nyårsnatten. Wilson är det ingen fara med, men Leia är rejält rädd. Stackarn! Det är inte roligt, för det har smällt mycket här ute hela veckan. Att folk inte kan respektera andra tycker jag är tråkigt. Själva tolvslaget brukar gå bra, värst är när det smäller när man är ute och inte är beredd.

Ikväll kommer vi att vara hemma med neddragna persienner och hög musik vid tolvslaget för att försöka dölja det värsta. Som jag brukar säga: antingen firar man nyår, eller  också så har man hund! =)


Morgonen började med skogspromenad. Mysigt. Det var inte så kallt idag heller så riktigt behagligt att vara ute.

 

Efter det åkte jag och Wilson hem till Susanne för en riktig lång promenad. Ett bra försök att trötta ut djuren...

     

Wille och Axa lekte jättebra som vanligt och sprang säkert flera mil. Konstigt att två så stingsliga hundar kan leka så fint med varandra utan att det någonsin blir bråk...


När jag kom hem så var det dax att Leia fick lite egentid. Jag hade planerat för lite nosarbete. Åkte iväg till skogen igen. Tog med mig en rådjursklöv som jag hade i frysen och lade ett spår till henne. Först gick vi dagens andra 20-minuters promenad sedan fick hon ta spåret. Gick galant! Hund nummer två också nöjd: check!

    

Imorgon börjar ett nytt år. Då är det tid att sätta upp nya mål. Den här gången ska jag försöka att inte boka in lika mycket som 2014. Får se hur det går med den saken....


GOTT NYTT ÅR!!

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards