staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Kistamässan rallylydnad avancerad klass 6/1-16

Av Sofie Pettersson - 7 januari 2016 11:42

Igår var vi iväg till Kistamässan och Apollogruppens rallylydnadstävlingar. Det var bara Leia som kunde starta eftersom Wilson varit skadad. Synd!

Det är mycket störningar på mässsan. Massor med folk, och massa andra djur.

 

Leia har aldrig varit där tidigare så jag visste inte hur hon skulle reagera, men det gick ganska bra tycker jag .

Banan i avancerad klass var svår med mycket spring och dubbel 8-ans frestelse både på vänster och höger sida. Jag var supernervös som vanligt. Banan gick bra typ halvvägs tills det blev en incident... Det var spring mot en skylt som precis var vid staketet varpå Leia missförstod och trodde hon skulle hoppa. Haha. Hon kom på att det var nog fel så hon touchade staketet bara som halft välte. Jag trodde det blev en diskning men så var det inte. Vi kom av oss lite efter det och samlade på oss mycket minuspoäng innan situationen styrdes upp igen... Ja, ja shit happens.

Skrapade ihop 58 poäng trots det. Det är ungefär på den nivvån det legat på i avancerad klass. Marginalerna är på fel sida och vi samlar på oss onödiga felpoäng. Vi måste träna mer men jag har inte riktigt haft orken. Det är svårt nu också när det är så kallt. Får försöka rycka upp oss tills nästa tävling som är om en månad.

 

Banskissen:

 

Efteråt gick vi runt och kollade på mässan. Den är verkligen dålig nu för tiden jämfört med när jag var liten. Då var Husdjursmässan stor.

Leia är väldigt duktig och lätt att ha med sig på sådana här ställen. Bland kaniner, fåglar, illrar och annat.

 

De verkligen såg på varandra:

 

Det är fruktansvärt kallt ute nu. Runt -20 grader. Usch! Jag tycker det är hemskt! Hundarna klarar bara vara ute i en kvart sedan får de köldkramp i tassarna. Spelar ingen roll hur mycket jag klär på dem. Visst det är fint ute, men snälla lite varmare tack!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards