staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 maj 2016

Av Sofie Pettersson - 1 maj 2016 17:43

Idag var det härligt väder! Strålande sol och varmt. Vi började morgonen med en lång promenad i skogen.

 

Vi fortsatte till havet och till våran brygga.

Leia passade på att bada lite..

       

En bra start på dagen!

 

Efter att ha städat och fixat så tänkte jag gå ut och träna hundarna på tomten. Jag hade gjort iordning godis, tagit fram klicker, leksak, koner mm.

Tyvär så sprack den planen.

Plötsligt stod en hund på altanen och bråket var ett faktum. Det blev tumult, och jag lyckades bli biten i handen (inget allvarligt). Puh! Det är inte roligt när sånt händer. Det gick bra till slut iallafall.

Det hade inte varit problem med  främmande hundbesök ibland om det inte vore för att vi har  Wilson. Han gillar inte överraskningar(fullt förståerligt). Nu blev man påmind igen om att det är högprioriterat att hägna in tomten. Man vill ju kunna vara ute utan att ha koll hela tiden..

 

Senare så blev det träning iallafall. Jag testade lite moment ur lydnadsklass 2. "Rutan" bland annat.

Leia sprang raka vägen på kommando och ställde sig mitt i rutan. Man bara, happ. Hur fan kom hon ihåg det, och vem har lärt henne det? Haha. Hon är smart den där hunden! Vi har inte tränat det sedan vi bodde i lägenheten.

 

Wille kan inte rutan så där tränar vi på inlärningsnivå. Jag testar en metod som jag blivit tipsad om förut. Får se hur det går med det.

 

Lite fjärrdirrigering tränade vi också. Då använder jag klickern. Det funkar bra tror jag .

 

Vi avslutade med apportering. Wilson som i klass 1 och Leia som i klass 2. Det gick bra idag. Jag hoppas att Wille ska klara det på tävling nästa gång. Då kommer jag nog att gråta en skvätt. Haha

 

Det blev ett riktigt lyckat träningspass. Nu är djuren trötta och ligger och snarkar.

                                                  



        

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards