staffedoggblogg

Alla inlägg den 31 maj 2016

Av Sofie Pettersson - 31 maj 2016 20:27

Vilket kanonväder vi haft de här dagarna. Man vill ju bara vara ute. Det är lika bra att passa på, man vet aldrig hur länge det varar..

 

Igår kväll var jag och Zandra ute en lång promenad med hundarna vid natureservatet Näsudden i Åkersberga. Bra med lite socialträning. Fåren var ute nu så det var spännande. Innan vi träffades så tog jag med djuren på lite shoppande i djuraffären och hos blomsterhandlaren. Det är bra att ta med dem  här och där. De kunde visserligen ha uppfört sig lite bättre, men ändå. Att ha med sig en hund är ingen hund, men två hundar är en för mycket! Hm...

Nya viktmanschetter till Leia inhandlades. Skönt, nu slipper jag stanna 10 gånger på morgonpromenaden och rätta till dem. De var ganska dyra, men bra!

Vi fortsätter att hålla igång ordentligt med fysträningen. Det märks verkligen att Leia mår bra av det. Hon är på topp!

                                                  


               

Idag var det riktigt varmt så efter jobbet blev det en promenad till våran brygga för att bada. Senare så skrittade vi i skogen och efter det blev det träning på tomten.

Imorgon ska jag till stallet, och på torsdag är det avslutning med jobbet så jag kommer hem sent. Då blir det vilodag för hundarna.

Nu är de trötta och nöjda iallafall.

 

Våran tomt är så fin. Kolla in det här  äppelträdet. Massor av blommor. Det ser ut som det ska bli mycket äpplen , men förra året var det typ 20 stycken. Haha.

   

Hur går det med mina planteringar då? Jo, potatisen växer så det knakar, schalottenlöken likaså, morötter och vårlök har kommit upp. Örter och jordgubbar är satta i landet. Inne växer fortfarande gurka, squash och tomat som väntar på att komma ut. Kul va?!

                                                  
               

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards