staffedoggblogg

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Sofie Pettersson - 15 maj 2016 20:12

Idag har vi varit iväg till Häverödal och tävlat rally. Det var dubbla klasser i avancerad.

 

Jag tycker det var två riktigt roliga banor med bra flyt ritade av domare Agneta Johansson och Lotta Carlberg.

Jag gjorde mitt bästa för att tänka på att inte gå för snabbt på banan. Hundarna hänger inte med mig då . Det syndes väl på filmerna från sist. Planen lyckades bra för en gångs skull. Jag höll mig i skinnet!

                                                  
            

 

Vädret var hemskt idag. Svinkallt och det blåste storm. Inte så bra för Wille som blir stingslig (som matte) när det är kallt. Leia däremot var riktigt på topp! Hon var så glad!

 

Leia gjorde en favorit i repris som förra gången vi tävlade i Häverö. Hon slog till med klassvinst i ena klassen och en andraplacering i den andra. Snacka om grymt! Leia fick sina bästa poäng någonsin i Avancerad klass B: 97 poäng! Hon råkade slå i skylten vid en vändning och det kostade 3 minuspoäng. Attans! Det är inte alltid så lätt att få plats när man har så "yviga" hundar.

I Avancerad klass A hade hon 93 poäng. 

Wilson fick 80 poäng, respektive 62poäng. Han var så övertaggad idag. Som en tickande bomb! Då var vi ändå ute och sprang igår kväll för att göra av med överskottsenergi..... Det hjälpte inte!

 

Bästa hundarna:

 

Som vanligt var det jättebra arrangerade tävlingar av Häverö bk. samt finfina priser. Speciellt glad är jag över lydnadskonerna som vi vann. Tackar!!

                                                  
                

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards