staffedoggblogg

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Sofie Pettersson - 9 maj 2016 19:59

Igår var det dax för lydnadstävling igen. Eftersom vi inte är direkt top notch på det så håller vi oss här i krokarna. Igår var det i Roslagens Bk, drygt en mil härifrån...

                                                  


                       

Det var Leia som fick tävla. Två andra förare startade 2 hundar. Hade jag vetat att man fick det så hade jag också gjort det, garanterat! Jag har alltid hört att man inte får det i lydnad, men det är tydligen upp till arrangören. Jahapp, då vet man det! Alltid lär man sig något nytt...

 

Igår var det så varmt. Leia tål ju inte värme alls. Hon blir seg som en gammal tant. Jag spolade av henne med slangen innan, men det hjälpte knappt.

Trots värmen så gick det hyfsat bra ändå. Vi nollade inga moment, men fick inte så höga poäng pga. segheten. Det räckte iallafall till ett 2:a pris och en 4:e placering. Helt okej!

 

Snacka om att man haft tur med vädret under den här långhelgen! Det kunde inte bli bättre. Jag känner att man fått ny kraft. Tagga mot sommarlov!!!

 

Vi har mest latat oss och haft det mysigt hemma under ledigheten:

     

Nästa helg är det dax för rallylydnad i Häverödal. Jag startar båda hundarna i dubbla klasser. 4*avancerad.

 

Nu ikväll byggdes det upp en bana här på tomten och tränades!

                                                  


                      

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards