staffedoggblogg

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Sofie Pettersson - 1 februari 2015 17:20

Det börjar nästan bli till en tradition nu: morgonspår på söndagar. Jag lägger varsit viltspår åt hundarna och sedan går vi en runda i skogen. Efter det får de ta sitt spår. Idag gjorde jag det lite svårare med flera vinklar. Gick galant ändå!

Wilson är noggrann. Han är riktigt duktig skulle jag tro. När han har fattat hur man gör en sak, ja då gör han det ordentligt!

Leia är slarvigare och blir nästan övertaggad. Men hon hittar alltid fram till slutet.

En bra start på dagen! (Eller bra start för hundarna. Själv blir jag helt svettig av att pulsa i snön,hänga med i spåret, se till att de inte biter för mycket på skanken osv.Haha jag blir helt slut).


Jobba,jobba,jobba:
   

Taggad efter igår så åkte jag till klubben på eftermiddagen för lite agilityträning. Strunt samma att det var snö. Vi körde lite ändå.

Var tvungen att känna lite på slalomformen när det gäller Wille. Han gör ju inget självständigt slalom om man säger så, men ganska bra ändå tycker jag. Förutom att han skäller sig igenom hela....

-Vov(vad),vov(ska),vov(det),vov(här),vov(vara),vov(
bra),vov(för),vovov(!!).

Han tycker de jäkla pinnarna är ivägen och det tar för lång tid att komma framåt! Och inte nog med det, om man slarvar så får man göra om!


Fanns lite hinder framme så det blev  hopp,tunnlar och så däcket. Kul tycker Wille. Finns nästan inget roligare än agility för både förare och hund.

Leia fick träna slalom också. Hon är riktigt bra på det faktiskt. Tränade lite rally-moment med henne sedan.

Alla nöjda och glada!

Anledningen till att jag var tvungen att testa agilityformen är att det kommer inoff. tävlingar i arningehallen i Mars. Funderar lite om jag ska anmäla Wilson. Tror dock inte att jag vågar. Tydligen är inofficiella tävlingar på klass 2-nivå. Är kanske lite för svårt för honom. Man vet aldrig, han har förvånat en förr...


 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards