staffedoggblogg

Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Sofie Pettersson - 27 februari 2015 20:44

Härligt med fredag igen. Som vanligt har man mycket inplanerat i helgen.

Imorgon blir det spår. Förutom det så måste jag verkligen försöka ta mig till klubben och träna agility. Nästa helg är det ju dax för tävling.(HJÄLP!!!)


På söndag har jag hand om Bonne men innan jag åker till stallet så ska vi vara med på en hundträff. Tänkte ta med båda hundarna. Får se hur det går...

                                                  
   

Idag har jag tagit tag i planering av Leias träning. Har gjort mitt bästa för att få till något bra sätt att träna drag på. Meningen är inte att hon ska dra tungt utan att hon ska skjuta ifrån mer i varje steg hon tar. På så sätt bygger man  muskler på baksida lår.

När man går promenad i normal takt på plan mark så lyfter hunden benen mer under sig och tränar då framsida lår.

Jag har köpt rep och kabinhakar och fixat så att man hon kan dra vikter efter sig. Det finns ringar för drag på hennes sele.  Funkar bra faktiskt, men allt skulle vara så mycket lättare om man bodde i hus istället för lägenhet. Leia fick  test-dra lite på baksidan. Såg minst en granne som stirrade ut och undrade vad vi pysslar med...

                                                  
                       

Imorgon blir det till att ta tag i projekt: bygga cavalettibana. Haha. Tänkte leta upp lämplig plats i skogen att bygga på. Återigen: hade varit MYCKET lättare om man hade en egen tomt!


Nu laddar vi upp inför helgen och vilar bara ikväll. Dax för hundarnas massage, sedan får jag vila också!

Fredagsmyskillen Wille:
 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards