staffedoggblogg

Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Sofie Pettersson - 22 februari 2015 16:57

Idag är också en dag helt i hundars tecken... Vi har hunnit med en hel del.

Började med sovmorgon och kaffe sedan packade vi ner alla grejer och åkte till skogen. Lade ett spår var till hundarna först, och gick sedan en promenad.

Efter morgonrundan så fick de ta spåren. Idag gick det riktigt bra. Jag börjar lära mig nu. Först så lägger jag Leias spår så det får längst liggtid. Idag blev det ett längre spår med flera vinklar. Hon var duktig idag. Flummade inte iväg.


  Glad är hon också! Är hon glad så är matte glad. =)

Wille var också duktig. Även han fick ett längre spår med flera vinklar. Han är nogrannare än Leia. Men då och då så måste han stanna till och titta upp så han vet var vi är. =)


  Så roligt när man hittar klöven i slutet. Tjohoo! Den får man stolt bära till bilen.

 

Vid klockan tolv så åkte jag och Wilson hem till Susanne och Axa. Leia får tyvär inte följa med på så långa promenader än. Två timmar var vi ute. Härligt med sol. Trevligt som vanligt, och efteråt så är vilddjuren trötta och nöjda.

 

När vi kom hem så gick jag och Leia på en egen runda. Hon fick gå med viktmanschetterna. Vi har ökat på lite vikt nu. Gick till zoo-affären och köpte lite gott tugg. Ju sämre det luktar, desto godare. Leia charmade ett äldre par i affären. Både styrketräning och socialträning på samma gång.

Nu väntar bara det vanliga på söndagar: hundvård med kloklipping, tandborstning och sånt...


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards